Den Lille Kulturnat på Frederiksberg

Fredag d. 15. marts kl. 16.00-20.00

At være anderledes, at være sig selv

På Den Lille Kulturnat 2024 vil en række kulturinstitutioner på Frederiksberg hylde vores fælles ønske om at vække små og store børns nysgerrighed gennem kultur og kreativitet. Vi ønsker også at fejre, at vi som kulturinstitutioner er forskellige, og at vi nogle gange taler forskellige sprog: billedsprog, bogsprog, musiksprog, kropssprog, fortællingsspr og, osv. Men uanset det sprog vi taler, eller vores tilgange til kultur, bestræber vi os på at skabe rum,der inspirerer til fordybelse, hvor børn ikke blot er til stede, men også får mulighed for at opleve og skabe. Kom og udforsk dit eget udtryk sammen med os og lad dig inspirere af andre.

Besøg kulturinstitutioner, saml stempler og få en præmie! Kom i forårsstemning, når vi inviterer til teater, krea-værksteder, godnathistorier, eventyr, lejrbålshygge og fællessang. Vi står klar til at byde på oplevelser i børnehøjde og til at udforske, hvordan vores forskelligheder kan bringe os tættere sammen. Vi har lavet et kort med en oversigt over nogle af de oplevelser, du kan glæde dig til på Frederiksberg. Hver gang du besøger et af stederne på kortet, får du et stempel, og når du har samlet mindst to stempler, vil du modtage en præmie.

Fra 1. marts kan du hente dit kort på Bakkehuset, Biblioteket Frederiksberg, Solbjerg Kirke, Frederiksberg Centret eller Teatret Riddersalen.Vi glæder os til at se jer!

Se det samlede program her:

Bakkehuset
Rahbeks Alle 23, 1801 Frederiksberg
Kl. 16-18.15
Forårets og fantasiens blomster. Blomsterværksted i Kamma Rahbeks ånd.
Kom og fold dine forårsfornemmelser og blomsterfantasier ud i silkepapir i workshoppen på 1. sal. Her guider papirkunstner
Min ven Kir/ Kir Lykkeberg dig og dine voksne, så I sammen kan lave de fineste blomster og buketter, som længe kan lyse op derhjemme.
Kl. 18.15-19.45
Godnathistorier. Mie Brandt, skuespiller og kunstnerisk leder af Teater Zeppelin, er hoppet i pyjamassen og har taget sine bedste godnathistorier under armen. Kom og lyt med, når hun læser højt i vores pudehjørne fra kl. 18.15-19.45.
Kl. 16.00-20.00
I vores Eventyrakademi kan du hele aftenen boltre dig i leg og med inspiration i eventyrdigteren H.C. Andersen skabe dine egne fortællinger.

Biblioteket Frederiksberg

Falkoner Plads 3, 2000 Frederiksberg
Kl. 16.00-20.00
Fest i hønsegården på Biblioteket Frederiksberg. Kom og oplev magien fra Marianne Iben Hansens elskede billedbog, "Lille Frøken Pingelpot", som vi bringer til live med en overflod af fjollede ordspil, kaglende aktiviteter og hønse-humor. Oplev burhønse-forestillingen ”Chicks,” ryst fjer og gump til Papa Kotjis fængende musik, pynt dig med lånte fjer i krea-værkstedet, leg skøre hønselege og køb saft og popcorn i baren. Velkommen i hønsegården! Målgruppe: 2-5
og 6-12 år

Solbjerg Kirke

Howitzvej 30A, 2000 Frederiksberg
Kl. 16.00-20.00
FDF i Solbjerg Kirke. Kom og oplev FDF F 10 Solbjerg på pladsen foran Solbjerg Kirke.
Lav din egen toast og pop popcorn over bål. Lær at snitte med dolk og leg sjove lege med os i tusmørket.
Målgruppe: 6-12 år.

Frederiksberg Kirke

Frederiksberg Allé 71, 1820 Frederiksberg C
Syng med os i Frederiksberg Kirke
Kl. 17:00-17:45
Syng med os i Frederiksberg Kirke. Smør stemmebåndet og gør dig klar til at give humøret et nyk op, når Spirekoret og Børnekoret inviterer til koncert og fællessang i Frederiksberg Kirke.
Dirigent: Mette Bjærang Pedersen.
Målgruppe: 6-12 år

Riddersalen

Riises Landsted på Allégade 5, 2000 Frederiksberg C - få meter fra RIDDERSALEN
Kl. 16.00-20.00
Byg en sprællemand i pap. Riddersalen inviterer børn i alderen 6-12 år til dukkeværksted,
hvor du sammen med dine voksne kan skabe din helt egen mekaniske dukke. Vi står klar med materialer og inspiration og glæder os til at se jer til en hyggelig aften. Pst! Der vil være muligt at købe drikkevarer og snacks fra vores bar i løbet af aftenen.
Målgruppe: 6-12 år

Den Lille Kulturnat på Frederiksberg er et samarbejde mellem Biblioteket Frederiksberg,
Folkekirken på Frederiksberg, Bakkehuset og Teatret Riddersalen.

Læs mere her