Erfagruppe for kontaktpersoner
Kontaktpersonen varetager på menighedsrådets vegne den daglige arbejdsgiverfunktion overfor kirkens ansatte, præsterne undtaget.
Erfa-gruppen mødes ca. 3 gange om året og arbejder med kontaktpersonens opgaver. Aktueller emner tages op til fælles drøftelse og gensidig inspiration.
Emner, vi har arbejdet med og som alle tager udgangspunkt i kontaktpersonens opgaver:
-ansættelse/ afskedigelse af kirkefunktionærer: ansættelsesproces, lønforhold, introduktion af nye medarbejdere på arbejdspladsen.
-fysisk og psykisk arbejdsmiljø herunder arbejdet med APV og MUS
-regelsæt vedr. ansættelse af udenlandsk personale
-Ny ferielov
-COVID 19: nedlukningen og genåbningen
-inspirationsbesøg på fælles kirkekontor i nabo-provsti og drøftelse af mulige former for samarbejde i Frederiksberg provsti, herunder evt. vikaraftale med nabo-sogn
-besøg af Frederiksberg kommune vedr. muligheder for ansættelse med tilskud
Kontakt: Kirsten Jørgensen, provst. Mail: kjoe@km.dk.
Læs mere på folkekirkenspersonale.dk og Folkekirkens Intranet