Sorg og glæde
Et højskoleophold for sorgramte

Tisvilde Højskole
d. 29. april - d. 3. maj 2024

Frederiksberg provsti ved hospice- og diakonipræst Charlotte Clante samt Menighedsplejen i Danmark afholder højskoleophold for mennesker i sorg på Tisvilde Højskole 29. april-3. maj. Har du mistet et elsket menneske, eller er livsdrømmen bristet, så er der mulighed for at komme på Tisvilde Højskole med ligesindede.

Sorgen kan være ny eller gammel, lille eller stor. Men du får et helle i hverdagen, hvor du kan spejle dig i andre, der også er i sorg og måske skabe nye relationer.

Det kan være svært at komme ud at rejse, hvis man er i sorg. Måske er man vant til at være to, der rejser sammen, eller også er man bange for, hvad andre tænker, når man bliver ked af det.

I løbet af ugen vil der være foredrag, workshops, udflugt, fællessang og musik. Der vil være mulighed for ture til strand og skov. Vi vil grine, græde og forhåbentlig også glædes og håbe og dele vores erfaringer.

Det praktiske:

Kurset koster 2.000 kr. for 5 dage og der er plads til max. 30 deltagere.

Pga. en stor støtte fra Menighedsplejen i Danmark samt tilskud fra Frederiksberg Provstis udviklingsmidler samt Nora Jørgensens fond har det være muligt at gøre opholdet så billigt.

Hvad får du:

- Bus transport fra Frederiksberg til Tisvilde og hjem igen
- 4 overnatninger i enkeltværelse
- Foredrag, musik, gåture, udflugt og fællesskab
- Fuld pension
- Kaffe/te kage og vand
- Øl, vin, sodavand m.m. kan købes

Endeligt program udsendes til de tilmeldte senest 1. marts

Tilmelding til hospice- og diakonipræst Charlotte Clante cc@km.dk / 3838 4969

Tisvilde Højskole

Højskolen har til huse i en fin gammel badepension fra 1912 med en dejlig lys spisesal, hyggelig dagligstue, bibliotek og to foredragssale.

Du får enkeltværelse med håndvask, og der er 18 toiletter og 13 badeværelser.

Udsmykningen er højskolens egne malerier samt udlånte fra Statens Kunstfond og Vejby-Tibirke Selskabet. Højskolen har en smuk blomsterhave med møblerede solkroge, pergola, guldfiskedam, pétanquebane og havepavillon.

Højskolen har en varm og hyggelig atmosfære, søde og hjælpsomme medarbejdere og frivillige og et køkken, der går ind for økologi og fremtryller de lækreste retter.

Derudover ligger højskolen tæt på en dejlig sandstrand samt Tisvilde Hegn. Der er mulighed for at låne cykler.

Den gamle fiskerby Tisvildeleje har små butikker og hyggelige caféer.

Adressen er: Tisvilde Højskole, Julgårdsvej 1-5, 3220 Tisvildeleje

Menighedsplejen i Danmark er en paraplyorganisation for ca. 500 lokale menighedsplejer, der arbejder med at udbrede diakonien lokalt (kirkernes sociale arbejde). MDK arbejder ved at inspirere, undervise, rådgive og igangsætte nye projekter i samarbejde med lokale sogne og menighedsplejer.